Kreeg gister het NEC magazine in de bus met daarbij een brief. Om de verspreiding te verbeteren werd me gevraagd 5 euro over te maken naar Media Mail BV. Wat betekent “betere verspreiding”? Als ik niet betaal moet ik het blad dan zelf ophalen? Wordt het voor de deur gelegd in plaats van in de brievenbus? Of wordt het lukraak bij een brievenbus in mijn straat gepost en moet ik de buurt rond?
Hoe dan ook, de keuze is niet zo moeilijk. Nadere bestudering leert dat het “magazine” niets, maar dan ook niets te melden heeft. Van de 44 pagina’s (incl voorkant) zijn er liefst 23 gevuld met reclame. Daarnaast zijn er 5 pagina’s waar sponsoren hun relatie met NEC mogen belichten en en passant nog even hun producten aanbieden. Vervolgens blijft er na 7 blaadjes NEC juniors wel erg weinig over. Een zeer beknopte terugblik op het beste seizoen ooit en de onthutsende mededeling dat nieuwe man Heije zijn best gaat doen completeren de quasi reclamefolder.
Ben benieuwd wanneer de Blokker of C&A me gaan benaderen om de verspreiding van hun folders efficienter te laten verlopen. (pol)