Gras van de buren: website neemt club over

In deze rubriek met de naam "gras van de buren.." pikken we voor jullie opmerkelijke, grappige, belangrijke, onbelangrijke, bizarre, vreemde, domme, treurige, mooie en kansloze berichten over voetbal en al haar randverschijnselen van het net. Als NEC supporter wil je natuurlijk weten hoe het gras er bij andere clubs bij ligt, hoewel het Goffertgras zal natuurlijk altijd het mooiste blijven. Deze keer nemen we je mee naar Northflee.

Heb je dat ook wel eens, dat je denkt dat je het compleet anders (en uiteraard beter!) zou doen als jij in het bestuur van NEC zou zitten? In Engeland dacht een groep supporters dat een tijdje terug ook en richtten de website MyFootballClub op. Het idee achter deze website is dat iedereen die zich aanmeldt en de 35 pond (zo’n 50 euro) inleg betaalt een aandeel krijgt in de voetbalclub die na verloop van tijd gekocht zou kunnen worden. Via de website konden de deelnemers aangeven naar welke voetbalclub hun voorkeur uitging. Hoog in de lijst stonden uiteraard de onmogelijke doelen als Manchester United en Arsenal, hoewel het bijna failliete Leeds United wel een tijdje een vrij serieuze optie is geweest.
 
Nu is de knoop uiteindelijk doorgehakt en heeft de website, met haar inmiddels 20.000 leden, een meerderheidsbelang verworven in Ebbsfleet United (voor de echte kenners: het vroegere Gravesend and Northfleet), dat momenteel de negende plaats bezet in de Blue Square Premier-competitie.
 
De 20.0000 leden van de website zullen nu met z’n allen de club gaan runnen. De fans bepalen het beleid van de club, de transfers en zelfs de opstelling van het team. Dit alles zal via de website moeten geschieden. "Voor en tijdens wedstrijden, hoor ik vaak van fans hoe ze de clubs zouden runnen. Nu krijgen ze de kans om het zelf te doen", reageert Ebbsfleet-manager Liam Daish op de opmerkelijke overname van zijn club.

De Trouwe Honden zullen vanavond een spoedvergadering beleggen om te kijken of wij de club ook kunnen redden. Mocht het allemaal doorgaan dan zullen we jullie daar uiteraard van op de hoogte brengen.

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.