Gisteren presenteerde Endemol in samenwerking met de 18 clubs het nieuwe voetbalkanal Eredivisie Live. Het kanaal gaat 29 augustus van start en heeft een landelijke dekking. In het weekend komt het kanaal met live voetbal: vrijdag zendt men één live wedstrijd uit, zaterdag en zondag twee. Op maandag wordt nagepraat. De rest van de week worden samenvattingen van de afgelopen speelronde herhaald, is er een sportjournaal met meer dan alleen voetbal en zijn er uitzendingen per club (Ajax, PSV en Feyenoord TV).
Kosten van het kanaal zijn 10 tot 15 euro per maand. Voorlopig kunnen alleen klanten van UPC en Tele2 per wedstrijd betalen. Het kanaal heeft flink wat namen aangetrokken. Theo Reitsma verzorgt het commentaar, Humberto Tan en Jan-Joost van Gangelen presenteren de uitzendingen. Als analist heeft men – naast onze eigen Mario Been – Match of the Day icoon Gary Lineker gecontracteerd. Wilfred Genee en Johan Derksen sluiten de dag af met een ‘lange column’.
Directeur Paul Römer van Endemol onthult verder: "Het thema van de reclamecampagne wordt It must be love. Eredivisie Live is het kanaal van de clubs voor de supporters. Allemaal mensen die passie en liefde hebben voor de voetbalsport."
Laten wij nou altijd gedacht hebben dat mensen met passie en liefde voor de sport in het stadion zitten!