Sparta geeft het goede voorbeeld!

Combi’s. Menig NEC supporters is er de afgelopen jaren moedeloos van geworden. Het verplichte buscombi vervoer naar uitwedstrijden. Maar eerlijk is eerlijk, het aantal combireizen is het laatste seizoen weliswaar met de opkomst van de autocombi als substituut flink afgenomen.

Afgelopen zondag in het uitvak in Kerkrade bereikte ons al het bericht dat de bekerwedstrijd in en tegen Eindhoven alleen met een verplichte buscombi te bezoeken is. Dat een verplichte combi naar het altijd gezellige ‘Lampegat’ nergens op slaat spreekt natuurlijk voor zich.

In Rotterdam blijkt dat ze min of meer hetzelfde probleem hebben. In eerste instantie kregen supporters van Sparta ook een verplichte combi voor de uitwedstrijd naar Ajax opgelegd. Dit werd in een later stadium omgezet naar een aangekondigde versoepeling (dus de wedstrijd zou waarschijnlijk met een autocombi worden bezocht!) maar om het helemaal verwarrend te maken heeft de burgemeester van Amsterdam vandaag toch maar weer besloten om er een verplichte buscombi van te maken.

Net als bij NEC zijn de directie, supportersvereniging en supporters bij Sparta ook teleurgesteld over de opgelegde combi. Bij Sparta is men (dus ook het bestuur!) zelfs van mening dat er niet serieus met de belangen van de supporters rekening wordt gehouden. Een hele nobele gedachten van het bestuur van Sparta dat nu zelfs zo ver gaat dat er slechts één supporter – weliswaar onder protest –  met een verplichte combi naar Amsterdam zal afreizen om plaats te nemen in het uitvak.

Het bestuur en supportersvereniging van Sparta laten via deze boycot dus zien serieus met de belangen van de Sparta supporters om te willen gaan.

Wat mij betreft is dit voor het bestuur en supportersvereniging van onze club een goed voorbeeld. Het is een ideale mogelijkheid om nu eens een keer te laten zien dat ze trots op haar supporters zijn en écht achter haar supporters gaan staan, die de club door heel Nederland (en Europa) achterna reizen!

Daan

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.