Na de verloren bekerwedstrijd tegen Ajax in de ArenA was de teleurstelling onder de meegereisde NEC-supporters uiteraard zeer groot. En daar Liesveld niet voorhanden was om de frustratie op te botvieren, vond een enkeling het helaas nodig om de gedurende de 120 minuten opgekropte aggressie bot te vieren op het interieur van een van de HKN-supportersbussen. Het gevolg was een schadepost van zo’n 2900 euro, die de busmaatschappij uiteraard graag vergoed wilde zien. NEC en de HKN hebben daarom een oproep gedaan aan de betrokkenen in de desbetreffende bus om zich vrijwillig te melden.
Jammer genoeg is er in de afgelopen dagen niemand van hen naar voren gekomen, en dus mogen nu alle 44 inzittenden opdraaien voor de kosten. NEC heeft inmiddels alle inzittenden van de bus een brief gestuurd met het verzoek tot betaling van een deel van de schade. Totdat hieraan voldaan is, zal de clubcard of seizoenskaart van alle inzittenden geblokkeerd worden en zullen zij niet bij uit- en thuiswedstrijden van NEC welkom zijn.
Van je medesupporters moet je het hebben, zullen we maar zeggen. Heel vervelend ook voor de HKN, die veel moeite doet om kortingsacties en bussen te regelen voor de achterban, en dan op deze wijze ‘bedankt’ wordt. Een teleurstellende situatie die hopelijk niet al te zeer zijn weerslag zal hebben op de aantallen meereizende supporters in de nabije toekomst. Want dat zou erg zonde zijn, net nu het aantal meereizende fans, ondanks de vele verplichte combi’s en andere pesterijen, weer wat leek aan te zwellen. Jammer dat een grote groep welwillende supporters toch weer moet lijden onder de acties van een klein groepje. DTH wenst de HKN en de inzittenden van de bus die niet bij de vernielingen waren betrokken sterkte en we hopen dat de laatsten snel weer naar ons cluppie mogen komen kijken.