De formule van de fandag is eigenlijk ideaal. In tegenstelling tot de open dag is het stadion echt open en kun je al snuffelend verschillende ruimtes van het stadion in waar je diverse activiteiten kan doen. En anders dan de open dag is het geen braderie-concept, maar is het overal NEC voor iedere leeftijd. Zo kan papa lekker oude wedstrijdbeelden bekijken in het NEC museum, een kennisquiz doen of darten met Higdon bij de SV en HKN. De tieners kunnen lekker FIFA 14 tegen Alireza spelen op de playstation en de allerkleinsten kunnen springen op het springkussen en bikkel pesten.
De publieke belangstelling viel wat tegen. Daar zijn van allerlei redenen voor te bedenken, zoals het feit dat er juist vandaag veel kerstinkopen worden gedaan op koopzondag, dat veel supporters gisteren ook al in de Goffert waren, NEC voetballend de laatste maanden niet echt aan klantenbinding heeft gedaan en de misschien wat mindere PR voor het evenement deze keer. Gelukkig bleek de “verkoop” van de wedstrijd tegen Groningen juist een publiekstrekker, want beide wedstrijden hebben een bijna vol uitvak!
Door de ontspannen setting leek het alsof de spelers ook meer tijd hadden voor de supporters voor een gesprekje, een foto, een handtekening, een potje darts, een rondleiding in het museum, een potje FIFA enz. enz. Geen strak tijdschema met een uurtje achter een kraam en verder alleen maar vol focus op een wedstrijd dus. Het nieuwe thuisshirt voor komend seizoen is ook gekozen. Het lijkt veel op het huidige thuisshirt, behalve dan dat er op één schouder een adelaar komt als lichte schaduwopdruk. Ook de mouwen zijn niet meer zwart maar zijn wat kleur betreft doorgetrokken in de kleur rood of groen met onderaan een zwarte rand. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat deze fandag heel anders qua sfeer was geweest, wanneer het gisteren 3-4 was geworden in plaats van 4-3.