Saai Arnhem probeert imago op te vijzelen?

Normaal gesproken schrijven we niet over de kwade buurman en laten we die vuilnisbelt van twintig kilometer verderop liever voor wat het is, maar dit berichtje uit Sensor  – het redactionele onafhankelijk magazine van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen – konden we eigenlijk niet negeren:

Saai Arnhem probeert imago op te vijzelen               
Studenten wisten het al lang en nu ziet de gemeente het ook in: Arnhem is een saaie, degelijke stad. Daarom heeft de gemeente een campagne in het leven geroepen die het imago van Arnhem een boost moet geven. Citymarketing, daar gaat Arnhem aan doen. Vorige maand werd een plan gepresenteerd dat moet voortborduren op de al bestaande kreet ‘Made in Arnhem’.  ‘Cratief’,  ‘Groen’, en ‘Arnhemse zakelijkheid’ zijn de nieuwe toverwoorden. Mensen moeten het weer leuk gaan vinden in Arnhem. Studenten klagen al jaren over het feit dat er niet veel te doen is in de stad […]. (Sensor 9, jaargang 17: 1)             

Zulke vindingrijke, inventieve en artistiek verantwoorde slogans bevestigen natuurlijk nogmaals onze gedachten: dat ze in de stad der tokkies en trolley’s, op een levend standbeeld na, werkelijk niets op poten kunnen zetten en dat die studenten nog wel even blijven jammeren. Tenzij ze graag, gestoken in keurig krijtkostuum, een ommetje maken door het park en brainstormen over een nieuw, allesomvattend woordje: citymarketing, Made in Arnhem.

 

Reageer via DTH Facebook of deel via social media of mail.